EnergiaÉrzelmekFejlődésMandalaMantraMeditációTudomány

A NEGATÍV GONDOLATOK ÉS SZAVAK HATÁSÁRÓL

Nagyon sokszor halljuk, hogy amire fókuszálsz, vagy amit mondogatsz, azt bevonzod, de még mindig nem értik sokan, miért ártalmasak a negatív gondolatok.

Amikor például magatokra mondtok rendszeresen rossz véleményt, azt az agy, szinte parancsnak veszi. Ha sokszor mondogatjátok, hogy milyen ügyetlenek vagytok, az szinte irányítja a kezeteket, hogy lehetőleg mindent ejtsetek le. Vagy ha sokszor kétségbe vonod szellemi képességeidet, ennek mentén fogsz viselkedni, pedig ha nem lenne ott a negatív programozás, kiderülne, hogy nincs semmi bajod, nem vagy buta, csak ezt a parancsot adtad az agyadnak. A legrosszabb, amikor betegségeket vonzol be szavaiddal. Néha észre sem veszed minek hatására, de elkezd hullani a hajad. Aztán ha jól belegondolsz, mik a kedvenc szlogenjeid, kiderül, hogy ilyeneket mondtál “kihullik a hajam” ettől, vagy attól a dologtól, eseménytől. A lehető legrosszabb, amikor a tudatalatti tele van a sértések, szenvedések miatti meg-nem bocsátással, azzal lehet a legjobban tönkre tenni az egészséget. A legfélelmetesebb diganózis /carcinona, myoma, stb./ esetén a leggyorsabban át kell nézni, kinek, mit nem tudtál megbocsátani? Jó hatással lesz a gyógyulásodra. Nem az “elkövetővel” teszünk szívességet, hanem magunkat gyógyítjuk a megbocsátással: a sérelmek dédelgetése helyett a megértésen alapuló megbocsátást választjuk. Vagy vegyük az iskolai negatív programozást. Elég sok olyan bélyeget kaphat a gyerek tanulmányai során, amelyről nem is gondolja, hogy egész életére kihat. Szerencsés esetben kiderül, hogy pl. a dislexiás “pecséttel” járkáló gyermek csak figyelemhiányos, amit sokkal könnyebben lehet kezelni. Persze itt is az egész családot kell bevonni a kezelésbe, hisz a gyermek csak tükröz. Azért mutatja a figyelemhiány állapotát, mert nem figyelnek rá és fel akarja hívni a család figyelmét a tüneteivel. Idődet a gyermekre fordítva, meggyorsíthatod a gyógyulását, hisz csak egy kis figyelmet szeretne. Mindegy, hogy a figyelmetlenségnek egy következő gyermek, vagy egy rossz párkapcsolat az oka, törődj többet figyelemhiányos gyermekeddel. Nem utolsó sorban a szülői programozásáról is beszéljünk. Hány gyereknek mondogatták gyerekkorában, hogy “hülye vagy”. Persze, ezt a szülő csak tehetetlen mérgében mondja, nem gondolja komolyan, de a gyermeki agy ezt a programot vési be. Nos minek tanulni, ha hülye vagyok, és ezt mindenki így látja – gondolhatja a gyermek. Nagyon sok okos, tehetséges gyermek adja fel a szülő lekicsinylő véleménye miatt a terveit. Vagy akár a továbbtanulással kapcsolatban is gátat építhetünk gyermekünk elé. Lehet bármilyen okos, ha folyamatosan azt hallja, hogy alkalmatlan a felsőbb iskolára, vagy az anyagi helyzet miatt lehetetlen a továbbtanulás, elveszíti a kedvét. Ahelyett, hogy biztatnák: jó tanulással, ösztöndíjjal bejuthat az egyetemre. Egyszer csak romlik a tanulmányi eredménye, mert nincs célja, ami ösztönözné. Minek erőlködjön, ha már a család sem hisz benne!

Mi a teendő, ha észreveszed negativitásodat ? Akár magadnak, akár gyerekednek mondogatod a butaságokat, figyelj oda. Ezt hívják tudatos életnek. Nem csak élek, eszem, iszom, hanem oda figyelek miket gondolok és mondok. Ha mégis kicsúszik a szádon egy-egy magadat becsmérlő szó, mondd kétszer, hogy “törlés”. Lehet, hogy pár hónapig folyamatosan “törölgetned” kell, de egy idő után tudod majd kontrollálni a gondolataidat, még mielőtt butaságokat beszélnél. A negatívan gondolkodás híveinek egyik legismertebb panasza, hogy “mit tegyek, ha állandóan zakatol a fejemben a sok negatív gondolat”?

Tanuld meg irányítani a gondolataidat. Egyik módszer, hogy megtanulsz meditálni. Ha magadtól nem megy, az internet segítségével hallgathatsz vezetett meditációkat. Közben naponta sokszor mondogass pozitív mondatokat, ez keringjen az agyadban, és ez szorítsa ki elmédből a negatív meggyőződéseidet. De akár a “programozás” is segít. Lehet befolyásolni jó irányban is a tudatalattidat. Körülbelül 30 nap, mire a negatív gondolatokat pozitív gondolatokkal és képekkel meg tudod változtatni. De addig minden nap dolgoznod kell magadon. A lényeg, hogy figyelj oda mire gondolsz, mire fókuszálsz, mert azt vonzod be, ahol a figyelmed van.

Facebook Comments

Vélemény, hozzászólás?